Back to top

Plánovaná změna Obchodních podmínek - nová pravidla pro fotografie

Vážení zákazníci,

chtěli bychom vás informovat o připravovaných změnách Obchodních podmínek. Novinky jsou důležité hlavně pro prodejce, protože se týkají prezentace nabídek na Aukru. Díky novým pravidlům by nabídky měly být přehlednější, důvěryhodnější a také lépe dohledatelné. Dopad změn tak pocítí i kupující, pro které bude vyhledávání a procházení nabídek na Aukru lepším zážitkem a zvýší jejich ochotu prohlížené zboží zakoupit.  

Změny Obchodních podmínek zveřejníme 1.6.2018 a týkají se těchto oblastí:

1. Pravidla pro první obrázek v nabídce

První, velká, změna zlepší vzhled obrázků na Aukru. Závazná bude pro první obrázek v nabídce (tzv. miniaturu), pro další obrázky v nabídce ji berte jako naše doporučení. Nová pravidla jsme již představovali v článku na blogu. Stručně shrnujeme to nejdůležitější, co změna přinese:

  • fotografie musí zobrazovat zboží ve stavu, v jakém se nachází v době vystavení a měla by zobrazovat pouze jeden kus zboží,
  • zboží by mělo být na jednobarevném, ideálně bílém nebo světlém pozadí
  • nebude povoleno na obrázku používat zvýrazňující rámečky, vložené texty, loga, jiné grafické prvky, animace nebo vkládat jakoukoli vlastní prezentaci prodeje (text s názvem Prodejce nebo e-shopu, logo, www adresa),
  • zakázaný bude nově i vodoznak, včetně vodoznaku “aukro”,
  • logo výrobce bude moci být prezentováno pouze na samotném zboží, je-li na něm umístěno a je-li na fotografii rozeznatelné; logo nesmí být do fotografie jakkoli doplňováno.

Nové Obchodní podmínky zároveň zpřesní i doporučení pro formát fotografie. Maximální velikost jsou 3 MB.

2. Pravidla pro fotografie v popisech, které jsou umístěné na externích stránkách

Druhá změna se týká fotografií v popisech nabídek, které jsou umístěné na externích odkazech. Problematické jsou stránky na nezabezpečeném protokolu. Poznáte je tak, že URL adresa začíná  “http://” (místo “https://”) a mohou způsobit například i to, že se kupujícímu obrázky nenačtou a ten pak nenakoupí. Prodejci, kteří mají takto umístěné fotografie, si je budou muset přesunout na zabezpečenou adresu, která začíná “https://”. Doporučené služby, které poskytují zabezpečené adresy, najdete zde.

Všechny prodejce, kterých se tento problém týká, budeme ještě před aktualizací obchodních podmínek informovat e-mailem, aby měli čas se na úpravu Obchodních podmínek připravit.

3. Doporučení pro titulky nabídek

Aktualizované přílohy Obchodních podmínek budou obsahovat i doporučení pro titulky nabídek, které zároveň prodloužíme. Nově budou moci všichni prodejci napsat do titulku až 70 znaků (doposud to bylo jen 50). Pokud prodejce napíše titulek správně, bude lépe stravitelný nejen pro vyhledávač na Aukru, ale i pro vyhledávání zboží přes Google a Seznam, a zároveň tím zvýší své šance na úspěšný prodej.

Jaká jsou naše doporučení?

Ideální titulek by měl odpovědět na otázky “Kolik - Čeho - Jaké značky - S jakými vlastnostmi, z jakého roku/jaký model prodáváte”. Zároveň by titulek neměl obsahovat nadbytečné interpunkční znaménka (vykřičníky), expresivní výrazy (akce, výprodej, novinka), neměl by být napsán velkými písmeny.

Přečtete si článek na prodej.aukro jak má vypadat správně napsaný titulek. Najdete zde i příklady z praxe.

Jsme si vědomi toho, že přizpůsobení se novým pravidlům může být pro prodejce s větším počtem nabídek náročné. Proto chceme prodejcům dát prostor se s novými pravidly vypořádat. Situaci budeme sledovat a v první řadě od nás můžete očekávat přátelská upozornění. Teprve pokud by se problém s porušením nových pravidel opakoval, nebo by prodejce nereagoval na naše výzvy, zakročíme razantněji. Jsme přesvědčeni o tom, že dodržení pravidel bude mít pozitivní dopad na efektivitu prodeje a je proto v zájmu prodejců je co nejdříve přijmout a zapracovat do svých nabídek.

Přejeme úspěšné obchodování.
Vaše Aukro

 

Short URL

novinky.aukro.cz/node/520